Ads Top

Grootste Chevrolet Corvette-collectie onder de hamer

Vandaag, vanaf 18 uur, zal er bij online veilinghuis Daan Auctions een uniek collectie van 33 Chevrolet Corvettes geveild worden. De auto's zijn afkomstig van een Nederlandse liefhebber -die graag anoniem wil blijven- die in 1977 (35 jaar geleden) zijn eerste Corvette kocht om daarna een levenslange band met het Amerikaanse sportautomerk op te bouwen. "De Corvette trok mij aan. Ik vond het model zo mooi, en vind dat nog altijd. Rijden in een Corvette is met niets te vergelijken", zegt de verzamelaar nu. In de afgelopen 35 jaar kocht en verkocht hij naar eigen zeggen zeker 2.000 Corvettes en werkte hij aan nog veel meer exemplaren. Het merendeel daarvan betrof auto's uit de jaren zestig, zeventig, tachtig en negentig. "De vroegste Corvette die ik heb gehad was een C2, van begin jaren zestig."

Nu de liefhebber binnenkort 65 wordt, vindt hij het echter mooi geweest en heeft hij het online veilinghuis benaderd om alle auto's digitaal te verkopen. De Corvettes die Daan Auctions daarmee onder de hamer brengt variëren van een tweetal C2 cabriolets uit 1968 tot en met een C6 Coupé uit 2006. Daar tussenin zijn nagenoeg alle varianten te vinden in een keur aan uitvoeringen; lak- en interieurkleuren; coupés, cabriolets en targa's. Los van de 33 Corvettes zal er ook een zevental andere auto's uit de privécollectie van de verzamelaar geveild worden - net als de Corvettes eveneens uitgerust met V8-motoren. Twee Rolls-Royces, waaronder een fraaie Corniche Convertible V van vlak voor de BMW-overname in 2003, plus twee Cadillacs, waaronder één van de allerlaatste Allantés uit 1993 spreken wellicht tot de verbeelding.

De bijzondere collectie mag ten veiling worden aangeboden; de eigenaar blijft voor altijd autoliefhebber, met een zwak voor Corvettes in het bijzonder: "Ik heb een mooie hal en de auto's staan niet echt in de weg. Maar het is en blijft zonde dat er niet mee gereden wordt. Het zijn prachtige wagens met een bijzondere, stoere uitstraling. Ik hoop dat ze terechtkomen bij liefhebbers die net zo'n zwak hebben voor de auto's als ik. En natuurlijk hoop ik ze af en toe nog eens tegen te komen onderweg of bij een Corvette-liefhebbersmeeting. Het zijn en blijven toch een beetje je kinderen."

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.