Consumentenbond verliest navigatiezaak
Het College van Beroep van de Stichting Reclame Code heeft een klacht van de Consumentenbond over verouderde navigatieskaarten van autofabrikant Ford afgewezen.
Met het besluit gaat het College in tegen een eerdere beslissing van de Reclame Code Commissie. Volgens het College zijn de kaarten niet zo oud als de Consumentenbond stelt. Daarnaast stelt het College dat consumenten op basis van de informatie op de website van Ford niet hoeven te verwachten dat nieuwe auto’s altijd met recente kaarten worden geleverd.
De Consumentenbond is teleurgesteld in de uitspraak. 'Ford strooide in haar verweer met jaartallen en kreeg daardoor gelijk,' zegt directeur Bart Combée. 'Maar ook in de redenering van Ford zijn consumenten ruim anderhalf jaar misleid. Daar is nu geen oordeel over geveld.'
De Consumentenbond raadt consumenten die nieuwe auto’s kopen aan om zorgvuldig navraag te doen bij de verkoper over de datum van de kaarten in het ingebouwde navigatiesysteem en het daarbij horende updatebeleid.
Met het besluit gaat het College in tegen een eerdere beslissing van de Reclame Code Commissie. Volgens het College zijn de kaarten niet zo oud als de Consumentenbond stelt. Daarnaast stelt het College dat consumenten op basis van de informatie op de website van Ford niet hoeven te verwachten dat nieuwe auto’s altijd met recente kaarten worden geleverd.
De Consumentenbond is teleurgesteld in de uitspraak. 'Ford strooide in haar verweer met jaartallen en kreeg daardoor gelijk,' zegt directeur Bart Combée. 'Maar ook in de redenering van Ford zijn consumenten ruim anderhalf jaar misleid. Daar is nu geen oordeel over geveld.'
De Consumentenbond raadt consumenten die nieuwe auto’s kopen aan om zorgvuldig navraag te doen bij de verkoper over de datum van de kaarten in het ingebouwde navigatiesysteem en het daarbij horende updatebeleid.
Geen opmerkingen: