VSL, TU Delft en VU Amsterdam ontwikkelen alternatief navigatiesysteem
Wetenschappers van VSL, TU Delft en VU Amsterdam hebben een alternatief navigatiesysteem ontwikkeld met een nauwkeurigheid van 10 centimeter. Dit systeem biedt een glimp van een toekomst waarin telecommunicatienetwerken niet alleen connectiviteit maar ook tijd- en locatie-afhankelijke toepassingen bieden.
Het systeem is geïmplementeerd in een hiervoor speciaal ontwikkeld mobiel netwerk. De resultaten vormen de eerste demonstratie van een systeem dat zowel connectiviteit kan bieden zoals mobiele en wifi netwerken, als nauwkeurige plaats- en tijdinformatie zoals GPS.
Verwacht wordt dat deze technologie van belang zal zijn voor toepassingen zoals automatisch rijdende voertuigen, quantumcommunicatie, duurzame energieopwekking en de volgende generatie mobiele netwerken.
De resultaten stromen voort uit het zogeheten SuperGPS-project, een samenwerking tussen de VU Amsterdam, TU Delft en VSL - het Nationaal Metrologisch Instituut van Nederland.
Het systeem is geïmplementeerd in een hiervoor speciaal ontwikkeld mobiel netwerk. De resultaten vormen de eerste demonstratie van een systeem dat zowel connectiviteit kan bieden zoals mobiele en wifi netwerken, als nauwkeurige plaats- en tijdinformatie zoals GPS.
Verwacht wordt dat deze technologie van belang zal zijn voor toepassingen zoals automatisch rijdende voertuigen, quantumcommunicatie, duurzame energieopwekking en de volgende generatie mobiele netwerken.
De resultaten stromen voort uit het zogeheten SuperGPS-project, een samenwerking tussen de VU Amsterdam, TU Delft en VSL - het Nationaal Metrologisch Instituut van Nederland.
Geen opmerkingen: