Drie slimme ingrepen verbeteren bereikbaarheid Haaglanden
Rijkswaterstaat is gestart met het verlengen van de opstelstrook op de Laan van Delfvliet. Dit is nodig omdat het verkeer dat van de A13 in de richting van Den Haag-Zuid (A4) rijdt en het verkeer dat rechtdoor richting Rijswijk rijdt, elkaars doorgang belemmeren. Met het verlengen van de opstelstrook met circa 150 meter worden de beide verkeersstromen eerder gescheiden en verbetert de doorstroming.
Dit is één van de in totaal drie slimme ingrepen in de snelwegen rondom Den Haag om de bereikbaarheid van de regio te verbeteren. Rijkswaterstaat werkt dagelijks aan een bereikbaar Nederland. Dat gebeurt niet alleen door aanleg van nieuwe wegen en vaarwegen, maar ook door bestaande infrastructuur beter te benutten.
Het gaat naast het verlengen van de opstelstrook om het aanpassen van de verkeerssituatie bij de aansluiting van de A4 op de N14 bij Leidschendam en om het scheiden van het verkeer van de A4, A13 en A12 bij het Prins Clausplein. Naast de bereikbaarheid wordt ook de verkeersveiligheid met deze ingrepen verbeterd.
Dit is één van de in totaal drie slimme ingrepen in de snelwegen rondom Den Haag om de bereikbaarheid van de regio te verbeteren. Rijkswaterstaat werkt dagelijks aan een bereikbaar Nederland. Dat gebeurt niet alleen door aanleg van nieuwe wegen en vaarwegen, maar ook door bestaande infrastructuur beter te benutten.
Het gaat naast het verlengen van de opstelstrook om het aanpassen van de verkeerssituatie bij de aansluiting van de A4 op de N14 bij Leidschendam en om het scheiden van het verkeer van de A4, A13 en A12 bij het Prins Clausplein. Naast de bereikbaarheid wordt ook de verkeersveiligheid met deze ingrepen verbeterd.
Geen opmerkingen: