Ads Top

Start campagne spitsstroken: vlottere doorstroming verkeer

Op maandag 11 juni start de landelijke van A naar Beter campagne over  de spitsstroken. Het doel van de campagne is om het publiek te informeren over het gebruik van spitsstroken tijdens drukte op de weg. Door spitsstroken te gebruiken wordt de snelweg beter benut en kan het verkeer vlotter doorstromen. De campagne loopt tot 25 juni en bestaat uit een tv-commercial, een radiocommercial, banners op een groot aantal websites en inzet van sociale media. De campagne is een initiatief van het ministerie van Infrastructuur en Milieu in samenwerking met Rijkswaterstaat.
Centrale figuur in de campagne is Kees de Wegwerker. Kees wordt in de campagne ingezet om op een ludieke manier de boodschap over het belang van het gebruik van spitsstroken te vertellen.
Rijkswaterstaat legt op veel plaatsen spitsstroken aan, zodat het verkeer beter kan doorrijden. Een spitsstrook is een vluchtstrook aan de rechterkant of een extra rijstrook aan de linkerkant van de snelweg die alleen tijdens drukke momenten open is voor verkeer: als er per uur meer dan 1350 auto’s per rijstrook passeren.
Als de spitsstrook open is, staat er een groene pijl op de borden boven deze strook. Door het openstellen van de spitsstroken tijdens verkeersdrukte wordt de weg beter benut en kan het verkeer vlotter doorstromen.

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.